powiększ zdjęcie
CO WIESZ O MAGNEZIE? 25.06.2014

magnez1W języku medycznym magnez określa się mianem pierwiastka życia. Nazwa ta sugeruje ważną rolę magnezu w organizmie i jego kluczowe znaczenie w procesach życiowych. I tak jest w istocie. Aczkolwiek wielu z nas nie do końca zdaje sobie sprawę z jego magicznej mocy. Dlatego też najwyższy czas, by zrozumieć istotę profilaktyki i zachowań prozdrowotnych. Zadbaj o codzienne dostarczanie swojemu organizmowi odpowiedniej dawki magnezu – pierwiastka będącego królem zdrowia!

Magnez występuje we wszystkich tkankach i płynach ustrojowych. Uczestniczy aktywnie w najważniejszych etapach wytwarzania i wykorzystywania energii niezbędnej do przemian metabolicznych oraz funkcji życiowych komórek. Bierze udział w syntezie białka, budowie kości i zębów, przewodnictwie nerwowym i kurczliwości mięśni. Magnez występuje powszechnie w żywności, ale jego zawartość jest bardzo zróżnicowana w poszczególnych produktach spożywczych. Badania dowodzą, że najlepiej przyswajalny jest z wody.

NIE LEKCEWAŻ NIEDOBORU MAGNEZU!

Nadmiar stresu, życie w biegu, niewłaściwa dieta i zanieczyszczenie środowiska – oto recepta na niedobór magnezu!

magnez2Niedobór magnezu, który może wystąpić przy podaży dziennej niższej niż 6 mg/kg masy ciała, często powoduje wiele dokuczliwych objawów. Skutki niedoboru mogą być groźne i niekiedy, zwłaszcza jeśli nie nastąpi w porę rozpoznanie, prowadzą do poważnych schorzeń. Jon magnezu jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania większości naszych narządów, w szczególności serca i nerek. Brak tego pierwiastka odbija się na zdrowiu niemal całego organizmu, uniemożliwiając właściwe przyswajanie składników odżywczych.

Jeśli w organizmie brakuje odpowiedniej ilości magnezu, to wysyła sygnały informujące o tym, że najwyższy czas uzupełnić jego niedobór. Możemy spodziewać się objawów ze strony:

  • ·         układu nerwowo-mięśniowego
  • ·         układu sercowo-naczyniowego
  • ·         układu oddechowego
  • ·         układu kostno-stawowego
  • ·         układu immunologicznego
  • ·         układu pokarmowego
  • ·         układu hormonalnego

 

JAKIE JEST ZAPOTRZEBOWANIE NA MAGNEZ?

magnez3Zapotrzebowanie na magnez zależy od indywidualnych potrzeb, czynników środowiskowych i stylu życia danej osoby. Obecne normy różnicują zapotrzebowanie na magnez ze względu na płeć, wiek i fizjologię człowieka. Wchłanianie magnezu następuje w jelicie cienkim, oddziałuje na nie ogólny skład naszych posiłków oraz spożycie wody. Warto przy tym pamiętać, że zapotrzebowanie na magnez wzrasta u osób dojrzewających i w okresie rekonwalescencji, jak również u kobiet ciężarnych, karmiących oraz u tych, którzy narażeni są na stany nadmiernego napięcia nerwowego.

magnez4

WODA Z MAGNEZEM, A MOŻE MAGNEZ W WODZIE?

magnez5Znaczącym źródłem magnezu w codziennej diecie jest woda. Ciekawą propozycją może być woda filtrowana, celowo wzbogacona w magnez! Regularne spożywanie takiej wody uzupełnia dietę w magnez, może pokryć zapotrzebowanie na ten składnik mineralny od 6 do 17%. Dzięki temu, że magnez występuje w wodzie w formie jonowej, zwiększa się jego biodostępność. Należy przy tym pamiętać, że człowiek powinien dziennie wypijać około 2 litrów płynu, z czego co najmniej połowę powinna stanowić woda. Jeśli jest to woda z filtra Dafi AquaMag, to dostarczy nam aż 20% dziennego zapotrzebowania na magnez! Badania laboratoryjne filtrów magnezowych marki Dafi, potwierdzają skuteczność wzbogacania filtrowanej wody w magnez średnio o 28,9 mg/l.

Filtry magnezowe zapewniają również skuteczne oczyszczanie wody, która jest podstawą zdrowej diety i utrzymuje nasz organizm w równowadze. Stosując filtry magnezowe Dafi AquaMag, można nie tylko uzdatnić wodę kranową, zmiękczyć ją i pozbawić chloru, ale także przygotować na bazie przefiltrowanej wody smaczne i zdrowe napoje. Dodatkowo zyskujemy pewność, że niedobór magnezu będzie codziennie niwelowany. Dzięki temu zapobiegniemy stanom zmęczenia, depresji, skurczom mięśni oraz schorzeniom układu krążenia.

Skomentuj artykuł
DAFI na Instagram obserwuj
Czy wiesz że?
Wystarczy 500 szklanek wody, by dziecko urosło o 2 cm.