powiększ zdjęcie
FIT GULASZ DROBIOWY 14.06.2018

Gulasz w letniej, odchudzonej wersji. Tradycyjny gulasz należy gotować nawet kilka godzin i bywa on bardzo ciężkostrawny. Nasz przepis nie wymaga wiele pracy i jest niskokaloryczny.

Czas przygotowania: 20 min.

Składniki (2 porcje):

– kasza gryczana (200 g/2 torebki)

– mięso z piersi kurczaka (1 szt./200 g)

– papryka czerwona (1/2 szt./120 g)

– cukinia (1 mała szt./300 g)

– cebula (½ szt./25 g)

– czosnek (3 ząbki)

– passata pomidorowa (1 szkl./250 ml)

– olej rzepakowy (1 łyżka)

– papryka ostra lub słodka (szczypta)

– cząber (szczypta)

Krok 1.
Zagotuj wodę na kaszę. Gotuj kaszę w posolonej wodzie 10 min., a następnie odcedź i odstaw.

Krok 2.
Cukinię obierz, pokrój w grube plastry, przełóż do sitka, ustaw je na garnku z gotująca się kaszą i nakryj pokrywką.

Krok 3.
Na dużej patelni podgrzej olej. Pokrój w kosteczkę cebulę oraz paprykę. Zeszklij na patelni cebulę. Pod koniec dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek oraz paprykę i smaż mieszając przez kilka minut.

Krok 4.
Pokrój mięso z piersi kurczaka w kostkę, obtocz w papryce w proszku i dodaj na patelnię. Smaż przez 2-3 min. Dopraw solą i pieprzem.

Krok 5.
Wlej passatę, wymieszaj i zagotuj. W razie potrzeby dopraw. Gotuj jeszcze 3-4 minuty i zdejmij z ognia.

 

Możesz przyrządzić również wersję wegetariańską tego dania zastępując mięso tofu, soczewicą lub ciecierzycą.

Skomentuj artykuł
DAFI na Instagram obserwuj
Czy wiesz że?
Jeden wymienny filtr Dafi zastępuje ok. 130 butelek PET ze sklepu