powiększ zdjęcie
PRAŻONA CIECIORKA Z PRZYPRAWAMI   16.02.2018

Chrupiącą cieciorka zrobi furorę na każdej imprezie i będzie zdrową alternatywą oraz konkurencją dla popcornu. Z uwagi na większą zawartość białka syci szybciej i dłużej niż chipsy czy inne słone przekąski.

Czas przygotowania: 25 min. (w przypadku cieciorki surowej należy ją wcześniej namoczyć i ugotować)

Składniki (2 porcje):
– cieciorka z puszki (1 puszka/240 g) lub surowa (1 szkl./200 g)

– rozmaryny (1 łyżka)

– kurkuma (1 łyżeczka)

– oregano (1 łyżeczka)

– oliwa z oliwek (1 łyżka)

 

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Krok 1.
Cieciorkę odcedź z zalewy, polej oliwą i posyp przyprawami. Dokładnie wymieszaj. Jeśli używasz surowej cieciorki zalej ją wodą z sodą oczyszczoną i pozostaw na noc. Na drugi dzień ugotuj w świeżej wodzie do miękkości (ok. 40 min.).

Krok 2.

Na dużej blasze ułóż papier do pieczenia i wysyp na nią cieciorkę.

 

Krok 3.
Rozgrzej piekarnik do 180 st. C i piecz cieciorkę ok. 25 min. aż będzie zarumieniona i  chrupiąca.

 

Cieciorka jest bogata w błonnik oraz białko. Składniki te dają uczucie sytości i pomagają zapanować nad nawykiem podjadania. Cieciorka zapobiega zaparciom, sprzyjają odchudzaniu, obniża poziom cholesterolu we krwi oraz reguluje ciśnienie tętnicze.
 

 

 

Skomentuj artykuł
DAFI na Instagram obserwuj
Czy wiesz że?
Woda ze sklepowej półki również poddawana jest procesowi filtracji i napowietrzania