powiększ zdjęcie
ROLADKI Z SAŁATY 07.05.2018

Nasze roladki to lżejsza wersja smażonych sajgonek. Finger food idealny do szkoły lub pracy jak również jako zdrowa przekąska na imprezę.

Czas przygotowania: 15 min.

Składniki (1 porcja/8 szt.):
– sałata karbowana (8 krótkich liści)

– papier ryżowy (8 szt.)

– szczypior (1/4 pęczka)

– marchew (1 szt./45 g)

– ogórek (1/2 szt./90 g)

– liście świeżej mięty (garść)

Sos:

– jogurt grecki (5 łyżek)

– curry (szczypta)

– papryka słodka (szczypta)

– sól, pieprz (szczypta)

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Krok 1.

Pokrój warzywa w słupki.

Krok 2.

Ułóż pośrodku każdego liścia sałaty mniej więcej tyle samo warzyw oraz liści mięty. Warzywa układaj wzdłuż głównego nerwu i pozostaw kilka cm miejsca u góry liścia.

Krok 3.

Zwiń liście w roladki.

Krok 4.

Maczaj arkusze papieru ryżowego w gorącej wodzie, a następnie owijaj nimi dolne części roladek. Odkrój nierówne końcówki roladek.

Krok 5.

Przygotuj sos: wymieszaj jogurt grecki z przyprawami, solą i pieprze.

 

Farsz roladek możesz dowolnie modyfikować w zależności od gustu i zawartości lodówki.

Skomentuj artykuł
DAFI na Instagram obserwuj
Czy wiesz że?
Woda ze sklepowej półki również poddawana jest procesowi filtracji i napowietrzania