powiększ zdjęcie
ZDROWE PRZEKĄSKI SYLWESTROWE 29.12.2018

Sylwestrowa noc to często ostatni moment przed podjęciem noworocznego wyzwania pozbycia się zbędnych kilogramów. Czy jest to jednak powód, aby przejadać się niezdrowym jedzeniem? Jeżeli organizujesz domowe przyjęcie lub wybierasz się na imprezę do znajomych – przygotuj własne, alternatywne przekąski, które będą nie tylko smaczne, ale też lżejsze i miej kaloryczne niż typowy fast food.

Postaw na owoce

Owoce to zawsze lepsza alternatywa słodyczy. Nie są to produkty o niskiej kaloryczności, ale zawierają cenne witaminy, które warto dostarczać organizmowi w naturalnej formie. Kosz owoców jednak prawdopodobnie nie przyciągnie chętnych do skosztowania. Warto wykazać się kreatywnością, aby zachęcić gości do sięgnięcia po właśnie takie przekąski. Zrób wielobarwną sałatkę owocową z dostępnych produktów. Możesz również wykonać szaszłyki, które z pewnością zaskoczą gości. Owoce możesz podać też w formie małych koreczków. Ich kolory na pewno przyciągną wzrok, a małe kęsy zachęcą do częstszego jedzenia.

Znajdź zamienniki

Jeżeli wśród sylwestrowych gości będą osoby, które nie wyobrażają sobie imprezy bez niezdrowych dań – spróbuj znaleźć złoty środek. Przygotuj dania, które będą przypominały tradycyjne pozycje z menu z barów szybkiej obsługi, a jednocześnie zastąp ich składniki lepszymi odpowiednikami. Zrób samodzielnie frytki, ale zamiast w głębokim oleju – upiecz je w piekarniku. Dzięki temu nie będą ociekać tłuszczem, a mimo to będą chrupiące. Podaj do nich lżejsze wersje sosów, np. czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego. Popularny ketchup możesz natomiast zastąpić domowym sosem salsa ze świeżych pomidorów.

Odrobina słodyczy

W ekipie sylwestrowej zabawy z pewnością znajdzie się również łasuch, który uwielbia czekoladę i ciasteczka. Staraj się jednak wyeliminować gotowe produkty, w zamian wykonaj samodzielnie słodkie co nieco. Ciasteczka owsiane, muesli z jogurtem naturalnym z ciekawymi dodatkami, pudding z chia czy ptysie wypełnione odrobiną kremu i owocami – to kilka pomysłów na domowy, słodki stół. Pamiętaj jednak, że nadal są to słodycze, z którymi będziesz walczyć, jeżeli zdecydujesz się na noworoczną dietę.

Zdrowe odżywianie to nie tylko dieta trwająca przez określony czas. Włączenie na stałe do swojego jadłospisu zdrowych produktów powinno być zmianą na całe życie. Eliminowanie niekorzystnych składników to trudne zadanie, szczególnie w okresie świątecznym i karnawałowym. Naucz się sprytnie omijać to, co szkodzi, a noc sylwestrową potraktuj jako pierwsze noworoczne wyzwanie. Staraj się zachować umiar, a 1 stycznia twój żołądek będzie ci wdzięczny.

 

Skomentuj artykuł
DAFI na Instagram obserwuj
Czy wiesz że?
Magnez pochodzący z wody jest 30-krotnie łatwiej przyswajalny