powiększ zdjęcie
JAKĄ AKTYWNOŚĆ WYBRAĆ WIOSNĄ? 16.03.2019

Gdy za oknem jest coraz więcej słońca, częściej mamy ochotę wybrać się na świeże powietrze i rozruszać ciało. Jeżeli zimą przybyło ci kilka zbędnych kilogramów, z początkiem wiosny warto pomyśleć o zaplanowaniu treningów. Dzięki temu odpowiednio wcześniej przygotujesz się na wakacyjny urlop i wystąpienie w kostiumie kąpielowym. Jaki sport wybrać wiosną, aby najlepiej się rozruszać?

Biegaj na zdrowie

Bieganie to dobry sposób na wyrobienie kondycji i schudnięcie. Nie zapomnij o rozgrzewce, to jedna z ważniejszych części treningu. Następnie zacznij od truchtu i stopniowo przyspieszaj tempo. Pamiętaj o dostosowaniu prędkości i długości trasy do swoich możliwości. Razem z poprawą kondycji, stawiaj sobie coraz wyższe cele. Dzięki temu do wakacji twoja figura na pewno zmieni się na lepsze, a organizm będzie wdzięczny za wprowadzenie do codziennych rytuałów aktywność fizyczną.

 

Zostaw samochód – wybierz rower

Jeżeli masz możliwość dojeżdżania do szkoły, na uczelnię czy do pracy rowerem – koniecznie wprowadź tę zmianę do swojego życia. Oprócz poprawy kondycji, zadbasz o środowisko. Poranna podróż rowerem rozbudzi cię lepiej niż kawa i doda energii na resztę dnia. Aktywność fizyczna podniesie poziom endorfin, a przy okazji zmniejszy stres związany z jazdą z zakorkowanym mieście. 

Połącz przyjemne z pożytecznym

Spróbuj wybrać taką aktywność, którą można wykonywać z przyjaciółmi. Niech będzie to dla was czas relaksu i zabawy. Spróbujcie wspólnie wybrać się na rolki. Kształtują one bardzo dobrze dolne partie ciała, a przy tym odprężają. Inwestycja w potrzebny sprzęt, czyli rolki, ochraniacze i kask dla początkujących nie jest bardzo droga, a warto pamiętać, że będzie służyć kilka lat. Na rolkach możesz jeździć od wczesnej wiosny do późnej jesieni.

 

Wzmacniaj mięśnie

Oprócz dobrze wszystkim znanych aktywności, tj. bieganie czy jazda na rowerze, warto skusić się na ćwiczenia, które wzmocnią mięśnie. Skorzystaj z siłowni plenerowej i wykorzystaj ćwiczenia na macie. Trenować możesz gdziekolwiek zapragniesz: w parku, lesie czy na osiedlowym trawniku. Wykorzystaj gotowe zestawy ćwiczeń, udostępniane przez trenerów i trenerki w Internecie. Warto zwrócić uwagę na treningi poświęcone konkretnym partiom ciała, ale nie możesz zapominać o cardio. Również w aktywności fizycznej wskazana jest równowaga i zdrowy rozsądek.

Zimowa aura często nie sprzyja ćwiczeniom, a świąteczne i karnawałowe potrawy zdecydowanie nie poprawiają naszej figury. Nieistotne jest jednak jak długo nie ćwiczyłeś. Najważniejsze jest, kiedy zdecydujesz się na poprawę kondycji. Pamiętaj, że im wcześniej – tym lepiej.

Skomentuj artykuł
DAFI na Instagram obserwuj
Czy wiesz że?
Warzywa gotowane na bazie wody filtrowanej szybciej miękną