powiększ zdjęcie
RANKING NAJGORSZYCH DIET 2018 ROKU 29.01.2018

 

Z dietami jest jak z ubraniami – moda na nie zmienia się sezonowo. Jakie diety będą najpopularniejsze, ale i najbardziej niezdrowe w 2018 roku? Jak co roku British Dietetic Association (BDA) ogłosiło listę pięciu szkodliwych diet, o których będzie głośno w mediach za sprawą lansujących je celebrytów. W poprzednim roku wygrała dieta ,,clean eating””. Przed jakimi nowinkami powinniśmy strzec się w najbliższych miesiącach?

 

Zdrowa, zbilansowana dieta połączona z aktywnością fizyczną to najlepszy sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów i ustrzeżenie się przed chorobami. Jednak droga na skróty jest zawsze kusząca stąd też niesłabnąca popularność restrykcyjnych i monotonnych diet czy głodówek. Szczupła sylwetka to jedno, a zdrowie, które można nadszarpnąć podczas stosowania diety to drugie. Pamiętajmy również o efekcie jojo, który występuje zawsze po zakończeniu bardzo niskokalorycznej diety.

 

  1. Raw Vegan Diet

Dieta ta polega na jedzeniu surowych wegańskich produktów i potraw. Jest to jeszcze bardziej restrykcyjna wersja weganizmu, który opiera się jedynie na produktach pochodzenia roślinnego. Oprócz produktów zwierzęcych, nie można jeść warzyw wymagających obróbki termicznej np. ziemniaków czy nasion roślin strączkowych (soja, ciecierzyca, bób, soczewica), które są głównym źródłem białka u wegan. Dietę promują mi. in. Sting i Gwyneth Paltrow, którzy twierdzą, że ją stosują i czują się wspaniale.

 

  1. Dieta pH

Polega na spożywaniu jak najmniejszej ilości lub eliminacji produktów, które wpływają na  zwiększenie kwasowości organizmu takich jak: mięso, jaja, ryby, nasiona roślin strączkowych, chleb, makarony, ryż, kasze, kofeina. Dieta w skrajnych przypadkach opiera się więc głównie na owocach i warzywach. Jej twórcy propagują też niebezpieczne dla zdrowia zastrzyki z sody oczyszczonej. W teorii ma ona pomóc organizmowi zachować równowagę kwasowo-zasadową i obniżyć pH moczu, a w praktyce zagraża zdrowiu.

 

  1. Dieta Katie Price

Jest to w dużej mierze zestaw suplementów diety promowany przez popularną w Wielkiej Brytanii celebrytkę Katie Price. Suplementy te mają zastępować jedzenie lub większość posiłków. Dieta ta jest więc bardzo restrykcyjna, droga i trudna do stosowania przez dłuższy czas. Jej wpływ na spowolnienie podstawowej przemiany materii może mieć fatalne skutki w postaci efektu jojo.

  1. Dieta Pioppi

Pioppi to małe miasteczko na południowym zachodzie Włoch, które zostało uznane przez UNESCO za kolebkę diety śródziemnomorskiej, czyli jednej z najzdrowszych diet świata. Dieta Pioppi odbiega jednak znacznie od zasad diety śródziemnomorskich, która składa się głównie ze świeżych warzy, produktów pełnoziarnistych, owoców, chudego nabiału oraz niewielkich ilości oliwy z oliwek, ryb i mięsa. Tymczasem dieta Pioppi dostarcza bardzo dużo tłuszczów (w tym po postacią oleju kokosowego), a mało węglowodanów. Dodatkowo obejmuje 24-godzinne głodówki.

 

  1. Dieta ketogeniczna

Dieta ,,keto” jest bardzo modna już od kilku lat. Wzbudza wiele kontrowersji i emocji.  Mimo, że do tej pory udowodniono jedynie pozytywny wpływ diety ketogenicznej na leczenie padaczki, to wiele osób stosują ją jako panaceum na wszelkie choroby świata z otyłością na czele. Stosowanie diety ketogenicznej jest bardzo trudne i wymaga dużej samodyscypliny. Węglowodany stanowią w niej jedynie 5 % źródła energii, a reszta to tłuszcz i białko. Lista celebrytów, którzy ją stosują jest długa i są wśród nich takie sławy jak Mica Jagger, Halle Berry czy Rihanna.

Źródło:

Internet: https://www.bda.uk.com/news/view?id=195, 03.01.2018

Skomentuj artykuł
DAFI na Instagram obserwuj
Czy wiesz że?
Mięso i ryby marynowane w pojemniku próżniowy Dafi szybciej wchłaniają składniki marynaty